گلی از گلهای بهشت

رسول الله (صلی الله علیه و آله): إنّ الوَلدَ الصّالِحَ رَیحانَةٌ مِن رَیاحِینِ الجَنَّةِ (فرزند صالح گلی از گلهای بهشت است.)

گلی از گلهای بهشت

رسول الله (صلی الله علیه و آله): إنّ الوَلدَ الصّالِحَ رَیحانَةٌ مِن رَیاحِینِ الجَنَّةِ (فرزند صالح گلی از گلهای بهشت است.)

گلی از گلهای بهشت

بسم الله الرحمن الرحیم
پیش به سوی تولد و تربیت سردارن سپاه مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه)
چه کنیم که فرزندانی صالح و سالم داشته باشیم!؟؟
شعارهای ما:
اولین قدم برای داشتن فرزند سالم و صالح انتخاب همسر شایسته است!
فرزند سالم در خانواده سالم !
تقوا و زندگی سالم = فرزندان صالح
فرزند آیینه تمام نمای والدین است
فرزند بیشتر آینده ای بهتر (البته نه در هر منطقه و نه در هر خانواده!! قشر متدین و فرهیخته جامعه که توانایی تربیت فرزندان سالم و صالح را دارند در صورت کم کاری روز قیامت یقینا مسئول خواهند بود!)

جستجو با گوگل



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۹۲۷ نمایش
  • شخصی از امام صادق (علیه السّلام) پرسید : سرّ این که براى رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله) فرزند پسر باقى نماند چه بود؟

    حضرت فرمودند: براى این که خداوند عزّ و جلّ حضرت محمّد (صلّى اللَّه علیه و آله)  را پیامبر آفرید و على علیه السّلام را وصىّ آن حضرت قرار داد حال اگر رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله) صاحب پسر مى‏ شدند آن پسر از امیر المؤمنین علیه السّلام به رسول خدا سزاوارتر مى‏ شد در نتیجه او را باید وصىّ پیامبر مى‏ گردانید و بدین ترتیب وصایت حضرت امیر المؤمنین (علیه السّلام) ثابت نمى‏ گشت.[i]

    نظر یک خواننده در وبلاگ قبلی

    اصلا قبول ندارم اینو اگر هم معصوم این حرف رو زده باشه حتما داستانی ، قبل و بعدی ، تفسیری داشته که ننوشتید

    مگه فرزند پیامبر بودن نشان از منتخب خدا و وصی خدا بودن است ؟

    مگه امامت ارثی هست که از پدر به فرزند برسه ؟

    چرا پسر نوح پیامبر نشد ؟

    چرا حضرت علی بر حضرت زهرا (سلام الله علیها)  که فرزند پیامبر بود ولایت داشت ؟

    جواب:

    فرزند پیغمبر بودن نشان از منتخب و وصی خدا بودن نیست! ولی معمولا این طور بوده و فرزندان انبیاء ، اوصیاء هم بوده اند! البته نه همه فرزندان آنها!

    امامت هم ارثی نیست ولی باز هم معمولا این طور بوده و فرزندان ائمه امام هم بوده اند! (به جز امام حسن (علیه السّلام))

    در ضمن قرار نیست که همه فرزندان انبیاء و ائمه (علیهم السّلام) پیغمبر و امام باشند که در واقع هم اینطور شده! و فقط یکی از فرزندان امام یا پیغمبر شده!

    از پسرهای حضرت نوح (علیه السّلام) هم فقط یکی ناخلف در اومد نه همه آنها ! و باز پیغمبر بعدی هم از فرزندان حضرت نوح (علیه السّلام) بوده!

    در بین فرزندان ائمه هم ناخلف دیده شده !

    در ضمن دلیلی وجود ندارد که حتما فرزند پیغمبر باید بر دیگران ولایت داشته باشد! ولایت از آن کسی است که خدا او را انتخاب کرده! و انتخاب خدا حضرت علی (علیه السّلام) بوده نه حضرت زهراء (سلام الله علیها)

    در بین مردم آن چیزی که شایع و مقبول است این است که جانشین افراد از فرزندان پسر آنها باشد و در مورد پیغمبر خدا هم اگر آن حضرت فرزند پسری داشتند مردم زیر بار فرد دیگری حتی ابوبکر هم نمی رفتند همانطور که حتی زیر بار وصیت خود حضرت رسول الله (صلّى اللَّه علیه و آله)  هم نرفتند و «علی جوان!» و به قول خودشان «کم تجربه» را کنار زدند!

    اما اینکه 124هزار پیامبر  و همه مرد ائمه اطهار(علیهم السلام) هستند براى این است که نبوت و رسالت و امامت کارهاى اجرایى دارد و خصوصیات بدن و جسم مردها به گونه اى است که کارهاى اجرایى وظیفه مردهاست از طرف دیگر پشتوانه نبوت و رسالت مقام ولایت است. کمال انسان در آن است که بشود ولى الله و این مقام اختصاصى به مرد یا زن ندارد زنان بزرگى نظیر آسیه(سلام الله علیها) ، مریم (سلام الله علیها) ، حضرت زهرا (سلام الله علیها) ، زینب کبرى(سلام الله علیها)  و حضرت معصومه(سلام الله علیها)  در عالم بوده اند و این ها هر کدام با حفظ مرتبه و درجه خاص خود مى توانند به ولایت رسیده باشند. نبوت و رسالت امر اجرایى است اینکه زنى پیامبر یا امام نشده است براى این است که زن باید با همه افراد جامعه تماس بگیرد در جنگ و صلح فرماندهى جنگ را بعهده بگیرد. این کار واجرایى براى زنان دشوار است این چنین نیست که اگر پیامبران همه از جنس مرد بودند معنایش این است که کمال معنوى مخصوص مرد است بلکه کمال معنوى مربوط به ولایت است و در ولایت الهى بین زن و مرد تفاوتى نیست زن و مرد هردو مى توانند ولى الله بشوند.[ii]



    [i] . علل الشرائع / ترجمه ذهنى تهرانى ؛ ج‏1 ؛ ص447 سلام

    [ii] . توصیه ها و پرسش ها و پاسخ ها در محضر حضرت آیت الله جوادى آملى. صفحه 90- 89.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۰۳

    نظرات (۳)

    ۰۴ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۱۷ ابراهیم محمودزاده
    سلام علیکم
    عزیز ارزشمند ضمن تقدیر وتشکر از حسن نیت وتوجه شما عزیز ارزشمند
    وسپاس ازقلم زیبایتان  با احترام مطلب شما در شبکه وبلاگی کردستان بازنشر گردید به امید موفقیت روز افزون جنابعالی
    ارادتمند
    www.kordestanweb.ir
    حامی فعالان ارزشی
    پاسخ:
    سلام علیکم
     ممنون و تشکر از الطاف شما!
    موفق و پیروز و سربلند باشید .
    خب برای خدا سخت نبود اگر میخواست
    پیامبر پسر داشته باشد حضرت علی را فرزند وی قرار می داد. اما خدا چیزی می داند که ما نمی دانیم.
    ممنون از توضیحاتتان ولی نحوه ی توضیحتان خیلی مناسب نیست. گاه افراد نه تنها توجیه نمی شند بلکه بی خود باعث  می شود که نسبت به این مطلب جبه بگیرند. بهتر است از شیوه و در دیگری وارد بحث شوید. موفق باشید یا علی
    خب شاید سر اصلی اینکه اکثر امامان فرزند امام قبلی یا پیامبران فرزند پیامبر قبلی بودند در این بوده که هر پیامبری را یک پیامبر از ابتدا پرورش بدهد و آن امام یا پیامبر در مکانی امن و مطمئن پرورش یابد.و همانطور که در یکی از مقاله هایتان آمده بود که با مومن ازدواج کنید که در نطفه اثر میگذارد خب نطفه ی خاندان پیامبر هم حتما اثرگذار بوده است.واینکه اگر پیامبر فرزندی داشتند چون بیشتر در دامن پیامبر رشد یافته بودند وتاثیر بیشتری از تربیت ایشان برده بودند خب به احتمال زیاد از حضرت علی به امامت اصلح تر بودند.البته نمیتوان گفت که هر فرزندی ازپیامبر اینگونه میبودند ولی اگر از روح پاک پیامبر یا مولا علی در آنان بود.واینکه شاید اینگونه مقام حضرت زهرا افزایش بیابد و اینکه حضرت زهرا بتوانند با امام عصر خویش ازدواج کنند که ازدآنان امامان بعدی متولد شوند.که اگر امام بعد از پیامبر پسر ایشان بود حضرت زهرا باید با این مقام والا با یک فرد معمولی ازدواج میکردند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی