313 سردار

مطالب و تصاویر و خبرهای زیبا برای شما عزیزان

313 سردار

مطالب و تصاویر و خبرهای زیبا برای شما عزیزان

خرید و فروش انواع دیسپنسر

يكشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰ ب.ظ

معرفی انواع دیسپنسر و کاربرد های آن

دیسپنسر ها که دارای انواع مختلفی نیز هستند یکی از جدید ترین و در عین حال کاربردی ترین محصولات پلیمری موجود در بازار می باشند که برای انواع مایعات و مصارف متنوع مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرند. با وجود اینکه سابقه دیسپنیر ها خصوصا در ایران تنها به چند دهه قبل باز میگردد، اما در همین چند دهه کوتاه جای خود را بین مصرف کنندگان باز کرده و بازار فعالیت خودش را پیدا کرده است.

دیسپنسر ها را معمولا داخل بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی مشاهده می کنیم اما در این روز ها که از این دیسپنسر ها برای ضد عفونی کردن دست و سطوح در ادارات و شرکت های خصوصی نیز استفاده می شوند بیشتر به چشممان خواهند خورد و همین که انواع آن و کاربردشان را بشناسیم برای دقت کردن بیشتر به این محصولات در صورت مشاهده کافی خواهد بود.

دیسپنسر چیست؟

معنی واژه دیسپنسر به فارسی، پخش کننده یا توضیع کننده می باشد اما در اصطلاح کاربردی دیسپنسر نوعی رقیق پاش می باشد که قابلیت های کمی متفاوت تری از انواع رایج رقیق پاش های دیگر دارد. یکی از این قابلیت های خاصیت رقیق سازی می باشد که برخی از انواع دیسپنسر قابلیت رقیق سازی محلول ها و مایعات را خواهند داشت.

برای خرید دیسپنسر روی اینک انتهای متن کلیک کنید

دیسپنسر هایی که برای مصارف مواد شیمیایی یا اسیدی به کار گرفته می شوند معمولا دارای جنس پلاستیکی بوده و از مواد اولیه پلی اتیلنی در فرایند ساخت آنها استفاده می شود. دیسپنسر ها بطور کلی فارغ از دستی یا اتوماتیک بودن دارای اجزایی همچون اهرم پر کننده که وظیفه کشیدن مایع محلول داخل مخزن به اهرم تخلیه را خواهد داشت و همین اهرم تخلیه نیز محلول بالا آمده را به بیرون از دیسپنسر پاشیده و در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

انواع دیسپنسر ها کدامند؟

دیسپنسر ها دارای سه نوع آزمایشگاهی، اتوماتیک و دستی می باشند که البته هر یک از این دو نوع به خودی خود دارای انواع مختلف بیشتری می باشند که در باره هر یک از آنها مختصرا توضیح خواهیم داد تا با کاربرد های انواع مختلف دیسپنسر ها و اجزای تشکیل دهنده آنها آشنا شوید.

  • دیسپنسر های اتوماتیک :
    دیسپنسر های اتوماتیک دارای قابلیت ها متنوعی می باشند که هر نوع از آنها با دیگری دارای تفاوت هایی از نظر کاربرد هستند. البته دیسپنسر های اتوماتیک نیز دارای انواع مختلفی از جمله پودری، پاششی، چشمی، لمسی و قطره ای می باشند. این نوع دیسپنسر ها علاوه بر خاصیت رقیق پاشی که دارند، دارای قابلیت ویژه ریق سازی نیز هستند و به دلیلی به حد اقل رساندن تماس فیزیکی استفاده کننده، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند خصوصا در دوران بیماری کرونا که نیاز به این دستگاه ها بیشتر از هر زمانی حس می شد.
  • دیسپنسر های اهرمی :
    دیسپنسر های اهرمی را معمولا باید داخل بیمارستان ها و مراکز درمانی دیده باشید که بوسیله پایه فلزی به دیوار نصب شده و برای عموم مردم و کادر درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دیسپنسر معمولا دارای اهرم فلزی از جنس آلومینیوم بوده و جنس بدنه نیز از مواد اولیه پلاستیکی ABS می باشد که در برابر هر نوع ماده شیمیایی و اسیدی خورنده مقاومت بالایی دارد.

    البته باید در نظر داشت که این دیسپنسر ها مانند برخی مدل های دیسپنسر اتوماتیک دارای نمایشگر و انتخابگر میزان خروجی نمی باشند و با هر بار فشردن اهرم میزان مشخصی از مایع محلول داخل دیسپنسر خارج خواهد شد.
  • دیسپنسر های آزمایشگاهی :
    این نوع دیسپنسر های آزمایشگاهی دارای ویژگی های خاصی هستند که فقط برای کاربرد های آزمایشگاهی می توان از آنها استفاده کرد. از آنجایی که در محیط های آزمایشگاهی از مایعات شیمیایی و گاها خطرناک استفاده می شود، باید دیسپنسر مورد استفاده در مقابل همه این نوع مواد مقاومت بالایی داشته باشد تا مشکلات جانبی بوجود نیاید. این دیسپنسر ها دارای انواعی از جمله دیسپنسر آنالوگ، سریپتور و هنری استپ می باشند.
    دیسپنسر های آزمایشگاهی به دلیل حساسیت کاری که دارند باید دارای انتخابگر حجم و صفحه نمایش دیجیتال باشند تا کاربر بتواند طبق نیاز خود با دقت بالایی میزان خروجی دیسپنسر را مشخص کرده و از آن استفاده نماید. بعلاوه اهرم کنترل کننده حجم
    پیستون متصل به سرنگ را فعال می ‌کند و برای تعیین حجم به کار می رود. بعلاوه دیسپنسر های آزمایشگاهی باید قابلیت تحمل دمای بالا را داشته و قابل اتوکلاو نیز باشند.

کاربرد انواع دیسپنسر چیست؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم دیسپنسر ها دارای انواع متفاوتی می باشند که هر یک از این نوع دیسپنسر ها برای کاربرد های خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند. بطور مثال دیسپنسر های آزمایشگاهی که از دقیق ترین و حساس ترین انواع دیسپنسر ها هستند و از نظر ظاهری نیز تفاوت های مشهود و بسیاری با انواع دیگر دارند، فقط باید برای مصارف آزمایشگاهی در محیط های کاملا ایزوله بیمارستانی و درمانی استفاده شوند.

خرید و فروش انواع دیسپنسر

دیسپنسرهای پزشکی که شامل انواع دیسپنسرهای اهرمی و اتوماتیک می شود نیز بیشتر برای مراکز درمانی از جمله کلینیک ها، بیمارستان ها، درمانگاه ها و مطب های شخصی پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد. البته این روز ها به دلایلی که مردم نیاز به استفاده از محلول های ضد عفونی کننده دارد، شرکت ها و محیط های اداری نیز که به سلامت همکاران و ارباب رجوع خود اهمین می دهد از این دیسپنسر ها برای استفاده کارمندان یا مراجعین استفاده می کنند.

دیسپنسر های اهرمی نیز معمولا داخل محیط های پر استفاده مانند بیمارستان ها و درمانگاه ها مشاهده می شوند در صورتی که به دلیلی به حد اقل رساندن تماس فیزیکی افزاد مختلف با سطح و اهرم تخلیه دیسپنسر بهتر است در محیط های مشابه مراکز درمانی که دیسپنسر باید در اختیار و دسترس عموم قرار داشته باشد به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا از دیسپنسر های اتوماتیک چشمی دار استفاده شود.

دیسپنسر

در نهایت می توان در مورد دیسپنسر ها گفت که همه روزه در حال فراگیری در بین مراکز درمانی و آزمایشگاهی و همچنین سایر محیط های اداری و شرکت های خصوصی می باشند و کاربرد آنها هر چه پیش می روند متنوع تر و گسترده تر خواهد شد. این رو زها می بینیم که تقاضای دیسپنسر ها در جامعه افزایش یافته و با شیوع بیشتر ویروس کرونا نیاز به استفاده از دیسپنسر های اتوماتیک و اهرمی در بین مردم بیشتر احساس می شود.

 

منبع :

https://plastjoo.com/page/5208

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی